Podnikání

4 překvapivé trendy, které ovlivňují digitální marketing

V současnosti má digitální marketing i jeho veškeré nástroje zelenou. Lidé si vyhledávají informace na internetu, většina velkých a prosperujících firem má webovou prezentaci a nakupování pomocí e-shopu je samozřejmostí. Víte však, jaké překvapivé trendy, které by vás možná ani nenapadly, ovlivňují tento digitální svět, ze všeho nejvíc?

1) Tabuizovaná témata

V minulosti podléhalo velké množství reklamy cenzuře a tabu témata byla opravdu zapovězená. V současné době je tomu právě naopak. Tabu témata patří mezi trendy, které ovlivňují digitální marketing na prvních místech. Výhodou těchto témat je však rovnoprávnější obsah, informovanost lidí a společné sdílení. Dnes už není zakázáno mluvit o menšinách, náboženství, ekologii ani genderové rovnoprávnosti. I když to mnohdy může být jako bruslení na tenkém ledě, často se do těchto témat pouští oblíbené, velké a známé značky. Nejenže se v takové reklamě najde téměř každý, ale zároveň z ní vyplývá určitý pocit sounáležitosti a s tím i chuť se pod tuto značku podepsat.

2) Zůstat stejní a tím i dohledatelní

Pokud přemýšlíte, jak je možné, že některé firmy se na trhu drží mnohdy až neuvěřitelně dlouhou dobu, je to dáno tím, že ve většině případů zůstávají stejní a tím pádem i dohledatelní. Ať už se jedná o barvu firmy, logo, případně vzhled webových stránek. V některých případech neuškodí re-design a nové možnosti, jako jsou například sociální sítě, případně interaktivní webová prezentace, základ by však měl zůstat vždy stejný. Hlavně pokud máte spokojené zákazníky a klienty, tak není potřeba měnit něco, co funguje. Vždy se tedy snažte udržet hlavní myšlenku firmy, její cíle a také identitu.

3) Informace hrou a interaktivita

Každý z nás má v sobě pořád to vnitřní dítě, které je hravé. Proč si to však nedopřát i v dospělosti? Mezi další trendy, ovlivňující online marketing tak patří interaktivita. Konkrétně pak kvízy, soutěže, ankety, veřejné hlasování nebo třeba dárky a odměny za nákup, případně za správnou odpověď a sdílení. Rozhodně by vás překvapilo, jak dokáže podobná interakce zvýšit návštěvnost webu, zvýšit počet sledujících na sociálních sítích a v neposlední řadě tak posunout váš brand o několik levelů výš.

4) Vzbudit v lidech emoce

Každá dobrá reklama je založena na psychologii. Rozhodně to není jen o skvělém designu, kreativním zpracování a následně kvalitních produktech a službách. V první řadě je potřeba vzbudit v lidech emoce, ať už se jedná o smích, dojetí nebo třeba zájem zjistit, co jim vlastně dokážete nabídnout. Zkuste si sami vzpomenout na oblíbenou reklamu nebo celou kampaň? Vystupují v ní roztomilé děti, jsou tam psí mazlíčci nebo si vzpomínáte třeba na tulící se kotě? Smáli jste se u reklamy, brečeli u ní nebo vás naštvala a vyprovokovala zjistit si o daném tématu víc? Možná vás oslovila víc než byste čekali, máte ji spojenou s vůní kávy nebo byste si u ní dali hrnek horké čokolády. A to je právě ten trendy, který i ve vás vzbudil emoce.

Napadají vás další trendy, které ovlivňují marketing a vy jste si je s reklamou a představením značky, dřív ani nespojili?

Přidat komentář

Klikni a přidej komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.