Co je ITB Berlin 2019 a kdo je Michal Rost? Pokud se pohybujete v oblasti turistického ruchu – provozujete portál s nabídkou ubytování, hotel nebo třeba cestovní agenturu, pohodlně se usaďte. Prozradíme vám detaily, které vám možná změní život.
Na úvod záludná otázka. Proč se vaší konkurenci daří mnohem více než vám, a to i přesto, že do svého podnikání dáváte srdce a věnujete mu snad až příliš času? Důvod může být prostší, než se na zprvu zdá. Dost možná jen konkurence využívá moderní technologie včetně analytických nástrojů. A dodržuje nepsaná pravidla stanovená autoritami v oboru. Ti nejlepší neváhají s účastí na prestižních událostech, mezi které patří právě ITB Berlin.
O ITB Berlin (ve zkratce)
Celým názvem Internationale Turismus Börse Berlin je mezinárodní veletrh, který se každoročně koná v Berlíně již od roku 1966 a právem patří k nejdůležitějším událostem svého druhu. Účastní se ho poskytovatelé služeb z oboru turistiky, provozovatelé ubytovacích zařízení, ale také města či dokonce celé státy.
Veletrh ITB Berlin se nese v duchu vizionářství a nejnovějších trendů – v souladu s původním konceptem zakladatele Prof. Dr. Manfreda Busche. Ten, ačkoliv se zpočátku setkal spíše s nedůvěrou, se zasloužil o vybudování mezinárodní platformy, kterou nelimitují ani pomyslné politické hranice.
O Michalu Rostovi (opět ve zkratce)
Michal Rost je podnikatel, zakladatel analytické platformy WebMedea, služby Net Forest a dalších zajímavých projektů. A také člověk, který se zúčastnil posledního ITB Berlin (hlavním důvodem návštěvy bylo čerpání informací pro jeho projekt Rakousko.cz) a vylíčil průběh na svém osobním blogu. Ty (pro nás) nejzajímavější postřehy jsme pro vás vytáhli, zbytek si můžete přečíst sami.
ITB Berlin – den první
V rámci prvního dne Michal navštívil úctyhodných dvanáct přednášek. Na svém blogu zmiňuje: Data Orchestration As The Foundation Of A 360 Degree View Of Your Customer (o datovou orchestraci pro identifikaci zákazníků), The Role Of Humans In The Future Of Revenue – A Story Of Magic, Intelligence And Dogs (o tom, jak zvětšit obrat důsledným monitorováním zákazníků), HI – How Hotel Intelligence Increases Profits (o business inteligenci pro hotely), Rethinking Convenience For The Connected Traveler (o propojení Amazonu s eTravel) a How To Offer Better 24/7 Customer Service With Guuru (o sdílení zkušeností za odměnu podle Guuru).
Co z Michalova blogu zaujalo nás? Například jeho postřeh o Amazonu. V ČR se ještě neprojevil, ale až k tomu dojde, zřejmě nebude od věci integrovat Amazon pay mezi ostatní platební metody. A také predikce vývoje hledání na internetu. Viz. následující graf.
ITB Berlin – den druhý
Michal si podle všeho užil i druhý den veletrhu. Mimo jiné shlédl přednášky s názvy Mit künstlicher Intelligenz zu mehr Umsatz (o umělé inteligenci pro cross-selling), Content, an dem man hängenbleibt (o obsahovém ekosystému od National Geographic), YouTube als Vetriebs und Marketingtool (o tom, jak dělat optimalizaci pro YouTube) a ITB CEO Interview (o tom, jak se elegantně ubránit objektivní kritice a ještě z toho něco vytěžit).
ITB Berlin – den třetí
Poslední den veletrhu Michal zhodnotil jako „o něco slabší“, ale přesto se dozvěděl pár zajímavých doporučení směrovaných k majitelům a provozovatelům ubytování. Přečtěte si příspěvek na jeho blogu a budete mít na čem stavět i vy.
Co dodat závěrem? Snad jen to, že účast na akcích jako je ITB Berlin se vyplácí. Alespoň podle Michala Rosta, který je vizionářství a inovacím nakloněn. Příští ročník ITB Berlin se bude konat od středy 4. března do neděle 8. března 2020 a zcela jistě bude o co stát.
Přidat komentář