Není tajemstvím, že kancelář ve větším městě nabízí několik podstatných výhod. Sídlo firmy v Praze souvisí s určitou prestiží, ale také s méně častou kontrolou ze strany úřadů. Jenomže co když fyzické prostory nepotřebujete nebo na ně nemáte dostatek finančních prostředků? Řešení, které vám ušetří spoustu peněz, a přitom vám umožní využívat veškeré benefity hlavního městě, se nazývá virtuální kancelář.
Virtuální sídlo neboli virtuální kancelář je služba, která spočívá v pronájmu adresy za účelem zápisu do obchodního rejstříku. První virtuální kancelář (Intelligent Office) na světě vznikla v roce 1995 v Coloradu a postupně se masivně rozšířila do všech zemí, jejichž legislativa podstatě služby nijak nebrání.
V České republice došlo k boomu virtuálních kanceláří po roce 2009 – po novelizaci občanského zákoníku a zrušení povinnosti určení sídla v místech skutečného podnikání.
Virtuální sídlo je výrazně úspornější než fyzická kancelář, která u řady profesí není nutná. K typickým uživatelům patří IT, účetní a daňoví poradci, ale také stavební firmy a společnost, jimž nebylo umožněno zřízení sídla v místě provozovny.
Jak již zaznělo v úvodu, jedním z důvodů virtuální kanceláře v Praze je vyšší vytíženost finančního úřadu. V porovnání s institucemi působícími v menších městech může být periodicita kontrol až dvacetinásobně nižší.
Nedílnou součástí služeb, které poskytovatelé virtuálních sídel nabízí, je poměrně široké spektrum administrativních činností. Klienti mají k dispozici kvalifikovaný personál pro běžnou administrativu, jednání s úřady i pro účetnictví.
V případě potřeby lze virtuální sídlo využívat také fyzicky. Reprezentativně zařízení konferenční prostory jsou ideálním místem pro setkání s důležitými obchodními partnery. Obvykle jsou plně vybavené, což v praxi znamená další nemalou úsporu za vybavení, které by se jinak používalo jen zřídkakdy.
Přidat komentář