Renomované finanční instituce provádí nejrůznější průzkumy, na základě kterých analyzují data a snaží se tak zlepšit kvalitu poskytovaných služeb. Výsledky jsou mnohdy velmi překvapivé. Za zmínku stojí například vyhodnocení celosvětové finanční gramotnosti, ve které Češi neobstáli příliš dobře. V následujících odstavcích se ale zaměříme na tak trochu jinou anketu, jejímiž iniciátoři byli odborníci ze společnosti Ferratum Group. Průzkum s názvem Ferratum letní Barometr 2015 cílil na evropské domácnosti a jejich útratu v průběhu letních měsíců. Zajímá vás, za co Evropané neváhají utratit nejvyšší částky?
V krátkosti o Ferratum
Společnost Ferratum netřeba představovat. Téměř každý, kdo někdy hledal rychlou a přitom kvalitní a transparentní nebankovní půjčku, narazil právě na její produkt známý jako Ferratum půjčka. V současné době však dceřinná společnost finské Ferratum Bank působí na českém finančním trhu jako banka. Ferratum Bank je jediná svého druhu, která poskytuje tento specifický krátkodobý úvěr.
Barometr 2015
Společnost Ferratum Group patří mezi inovátory finančních technologií a působí ve dvaceti zemích světa. Průzkumu Barometr 2015 se zúčastnilo 5 685 domácností ze 16 evropských zemí. Nadpoloviční většinu (60 %) tvořilo ženské osazenstvo a všichni respondenti odpovídali prostřednictvím online dotazníku – a to bez nároku na finanční odměnu. Dle Marko Tuominena (vrchní analytik) Ferratum využije informace při budoucím vývoji finančních produktů.
Kompletní výsledky průzkumu najdete Ferratum Group – Evropský letní barometr 2015-CZ.
Nás zaujala následující data:
- Za dovolenou v zahraničí nejvíce utrácí Britové a Nizozemci (17 % příjmu). Češi jsou oproti průměru poněkud pozadu a do zahraniční dovolené investují jen 11 % disponibilního příjmu.
- Co se týče tuzemské dovolené, doma s oblibou tráví léto Španělé, kteří za ni průměrně utratí 25 % příjmu – to je vysoko nad celoevropským průměrem, který činí 17 %. Češi utrácí za dovolenou v ČR 18 % příjmu.
- Za vybavení do domácnosti a další investice spojené s bydlením nejvíce utrácí Bulhaři. V průměru jim za zvelebení domova není líto utratit 21 % příjmů.
- K dalším položkám patří návštěvy společenských akcí a nákup nového oblečení.
Další zajímavé výsledky najdete v dokumentu, na který odkazujeme výše.
Přidat komentář