Založením firmy legrace teprve začíná. Cílem by měly být růst a prosperita, což je pro naprostou většinu podnikatelů nedosažitelná meta. Téměř všechny nově založené byznysy nekompromisně krachují – a déle než pět let se na trhu udrží jen zlomek. Podnikání přitom není složité – stačí se učit od zkušenějších a aplikovat v praxi následující doporučení.
1. Obsahový marketing jako priorita
Pro menší firmu s omezenějším rozpočtem je jasnou volbou obsahový marketing. Podle DemantMetric je o cca 60 % levnější a přivádí zhruba trojnásobek leadů než tradiční marketingové strategie.
2. Udržování stávajících zákazníků
Akvizice nových klientů je až několikanásobně dražší než udržení stávajících. Proto se vždy vyplatí investovat energii do budování loajální základny zákazníků, kteří zboží či služby nakupují opakovaně. Bez čeho se rozhodně neobejdete, je kvalitní CRM software. Na základě nastřádaných informací snadno rozklíčujete skutečné potřeby své cílové skupiny a vždy přijdete s relevantní nabídkou.
3. Analýzy a plánování
Aby firma fungovala jako dobře namazaný stroj a rostla, musí její vedení pečlivě plánovat budoucí kroky – a samozřejmě při tom vycházet z průběžných analýz a reportů. Nechcete-li se ve svých aktivitách ztratit, využívejte přehledný software pro řízení projektů.
4. Na názorech zákazníků záleží
Nejjednodušší cestou ke zlepšení nákupních procesů i celkového chodu firmy je naslouchání připomínkám a přáním zákazníků. Pokud jste to ještě neudělali, zprovozněte zákaznickou linku (nemusí se jednat o telefon – praktický je i online chat na webu apod.) a pravidelně svým zákazníkům zasílejte věcné dotazníky. Odpovědi můžete odměnit atraktivním slevovým kuponem.
5. Budování dobrého jména
Průzkumy ukazují, že naprostá většina nakupujících předem lustruje referencemi a utváří si obrázek ohledně spolehlivosti prodejce. Kladná hodnocení vám dají značný náskok před konkurencí, která svůj „social proof“ neřeší.
Přidat komentář